• تلفن09121712943
  • ایمیلinfo@azarnoor.ir
  • آدرسخلخال، شهرک صنعتی خلخال، خیابان کارآفرینان
  • تلفن09121712943
  • ایمیلinfo@azarnoor.ir
  • آدرسخلخال، شهرک صنعتی خلخال، خیابان کارآفرینان

مولتی مستر با پروفیباس

مولتی مستر با شبکه پروفیباس در تیا پورتال

مولتی مستر با شبکه پروفیباس در تیا پورتال یک سیستم کنترل پیشرفته است که برای کنترل و مانیتورینگ فرایندهای صنعتی مانند سیستم های تولید، بسته بندی و حمل و نقل استفاده می شود.
Multimaster با شبکه Profibus یک سیستم قدرتمند و کارآمد برای کنترل صنعتی است. و با استفاده از این سیستم، امکان کنترل همزمان بر روی چندین دستگاه را دارید.

که این باعث می‌شود کارایی و عملکرد شبکه افزایش یابد و همچنین هزینه و زمان مورد نیاز برای نصب و راه‌اندازی کاهش یابد.

این سیستم از دو قسمت اصلی تشکیل شده است، یک بخش سخت افزاری که شامل اینترفیس ها و تجهیزات مختلف است و یک بخش نرم افزاری که شامل برنامه های کاربردی برای کنترل فرایندها است.

مزایای مولتی مستر با شبکه پروفیباس

یکی از مزایای اصلی این سیستم این است که توانایی انتقال اطلاعات را در شبکه Profibus دارد. و شبکه Profibus یکی از شبکه های کامپیوتری صنعتی زیمنس است که از پروتکل ارتباطی برای تبادل داده ها استفاده می کند و ضریب اطمینان بسیار بالایی دارد.

برای استفاده از سیستم Multimaster with Profibus network، نیاز به نصب و پیکربندی تجهیزات مختلف مانند PLC ها، اینترفیس ها، ماژول ها و دیگر تجهیزات است.

سپس برنامه های کاربردی مربوط به فرایند مورد نظر بر روی PLC ها قرار می گیرد. و بعد از نصب و راه اندازی سیستم، اطلاعات مربوط به فرایند در شبکه Profibus ارسال و دریافت می شود و توسط PLC کنترل می شود.

با توجه به قابلیت های سیستم Multimaster with Profibus network، این سیستم به عنوان یکی از بهترین راه حل های کنترل و مانیتورینگ فرایندهای صنعتی بزرگ شناخته می شود.

و همچنین، با اینکه نصب و راه اندازی این سیستم کار پیچیده ای است، اما مزیت های بسیاری از جمله افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها و امکان کنترل با یک سیستم مانیتورینگ و همچنین مبحث مهم اینترلاک ها را داراست.

ما در این فصل امکان ارتباط یک پی ال سی از سری 400 را با یک پی ال سی از سری 300 در نرم افزار تیا پورتال را بررسی کرده ایم.

مولتی مستر با شبکه پروفیباس
در تیا پورتال

1 : کانفیگ سخت افزاری plc های 300 و 400

در بخش اول به کانفیگ سخت افزاری پروژه می پردازیم و یک سی پی یو از سری 400 را با یک سی پی یو از سری 300 و یک عدد ET200 را در بستر پروفیباس شبکه می کنیم.و روش کانفیگ سخت افزارها را در تیا پورتال نشان داده ایم. و محدودیت سری 300 را نمایش داده ایم.

مدت زمان ویدیو : 39 دقیقه

مدرس: نقی عبدالعلی زاده

مشاهده توضیحات و ثبت نظر در برگه مخصوص این قسمت

2 : CP342 و روش مستر قرار دادن سی پی یو های سری 300

قسمت دوم را با وارد کردن یک سی پی یو 300 دیگر و اضافه نمودن یک کارت سی پی ادامه می دهیم. و یک سری دیتا را بین آن ها را با استفاده از دستورات PUT ,GET رد و بدل می کنیم

مدت زمان ویدیو : 19 دقیقه

مدرس: نقی عبدالعلی زاده

مشاهده توضیحات و ثبت نظر در برگه مخصوص این قسمت

3 : PUT_S & GET_S و موارد استفاده آن ها

در سومین کلیپ به امکانات ارتباطی بین مسترها می پردازیم و USEND , URCV را نیز در پروژه استفاده می کنیم. و همچنین از فانکشن های BSEND , BRCV در برنامه استفاده می کنیم.

مدت زمان ویدیو : 20 دقیقه

مدرس: نقی عبدالعلی زاده

مشاهده توضیحات و ثبت نظر در برگه مخصوص این قسمت

4 : ارتباط مولتی مستر بین تیا پورتال و سیماتیک منیجر

آخرین بخش از این مجموعه به ارتباط بین دو سی پی یو که یکی در تیا پورتال و دیگری در سیماتیک منیجر کانفیگ شده اند اختصاص داده ایم و شما می بینید که چگونه بین این ها اطلاعات جا به جا می کنیم.
این امکان برای ارتقای سیستم هایی که پروژه قبلی با سیماتیک منیجر کار شده است بسیار مهم می باشد.

مدت زمان ویدیو : 19 دقیقه

مدرس: نقی عبدالعلی زاده

مشاهده توضیحات و ثبت نظر در برگه مخصوص این قسمت

دیدگاهتان را بنویسید